Yksilöllinen mainos kirjallesi

Oletko suunnitellut kirjalliseen tapahtumaan osallistumista tai sellaisen järjestämistä? Ota mukaan painettuja mainostuotteita kirjastasi: kirjanmerkkejä, postikortteja, käyntikortteja ja julisteita.

Kirjasi on ainutlaatuinen – ja juuri sen ainutlaatuisuutta voit käyttää hyväksi markkinoinnissa. Vaikka verkossa markkinointi on nykyään helppoa ja tuo laajaa näkyvyyttä pienelläkin panoksella, sopii tiettyihin toimenpiteisiin paremmin painetut kirjat ja mainostuotteet. BoD:lta voit tilata kirjanmerkkejä, julisteita sekä posti- ja käyntikortteja, joiden motiivina on oman kirjasi kansi. Myös tärkeimmät tiedot kirjailijasta ja kirjasta ovat painettuna mainostuotteisiin.

Mihin painettuja mainostuotteita voi käyttää?

 

Tilaisuudet ja henkilökohtaiset tapaamiset
Jos osallistut tilaisuuteen, jossa kohtaat kirjasi lukijoita henkilökohtaisesti – esimerkiksi kirjakaupassa tai messuilla – ovat painetut mainostuotteet loistava tapa muistuttaa lukijoita teoksestasi vielä tapahtuman jälkeenkin. Voit jakaa lukumerkkejä kirjasi kansikuvalla ja tuotetiedoilla, jolloin lukijat saavat sekä tietoa teoksestasi että kivan muiston tilaisuudesta.

 

Arvonta

Ota seuraava tilaisuus haltuusi ja anna lukijoille sekä muille kiinnostuneille kirjanmerkkejä kirjasi kansikuvalla varustettuna! Näin annat kirjastasi pysyvän muiston ja iloa lukuhetkiin. Arvomme kaikkien osallistujien kesken 100 kpl yksilöllisiä kirjanmerkkejä, osallistua voit kommentoimalla tätä artikkelia ja kertomalla, miten käyttäisit voittamasi kirjanmerkit. Arvonta päättyy 28.2. ja voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Kun järjestät tilaisuuden itse, on juliste hyvä vaihtoehto paikalliselle mainostamiselle. Julisteessa on halutessasi valkoinen ruutu, johon voi lisätä tekstiä, esimerkiksi tapahtumapaikan ja -ajan. Voit myös valita värillisen reunuksen tai julisteen, jossa kirjasi kansi peittää koko alan. Julisteita voi tietenkin myös käyttää esimerkiksi messuosastoilla tai muissa tapahtumissa, joissa esittelet teostasi mahdollisille uusille lukijoille.

Ammattimainen käyntikortti on tärkeä tilaisuuksissa, joissa tarkoituksena on verkostoitua muiden kirjailijoiden, lukijoiden tai esimerkiksi median edustajien kanssa. Näin annat henkilöille omien yhteystietojesi lisäksi samalla myös tärkeimmät infot kirjastasi kansikuvineen – ja varmasti hyvän ensivaikutelman molemmista.

Mainonta verkossa
Sosiaalisen median kanavat ovat tärkeä osa kirjasi mainontaa ja niiden tarkoitus on laajentaa kirjasi näkyvyyttä. Käytä painettuja markkinointituotteita yhdistettynä sosiaalisen median markkinointiin! Voit esimerkiksi järjestää kirja-arvonnan seuraajiesi kesken ja lähettää voittajalle paketin lisäksi kirjanmerkin tai postikortin. Kun ilmoitat tapahtumasta sosiaalisen median kanavien kautta, voit käyttää mainoskuvana postikorttia. Jaa myös valokuvia, joissa painettu mainosmateriaali on käytössä. Mahdollisuuksia on monia!

Tapahtumissa – kuten lukutilaisuuksissa ja messuilla – julisteet, kirjanmerkit ja käyntikortit ovat loistavia välineitä myynnin edistämiseksi. Julisteita kannattaa laittaa hyvin näkyville ja niin, että ne houkuttelevat mahdollisia uusia lukijoita luoksesi. Kun olet itse aktiivinen ja jaat esimerkiksi kirjanmerkkejä, voit aloittaa keskustelun ja saat myös ujoimmat vierailijat luoksesi.

Lopuksi annat vielä käyntikorttisi, josta löytyy yhteystietojesi lisäksi myös viimeisimmät julkaisusi – näin luot lukijoihisi siteen myös pidemmällä tähtäimellä.

Guy Raynaud, BoD-kirjailija

BoD:n painetut mainostuotteet

100 kpl: 49 €
200 kpl: 79 €

 

100 kpl: 49 €
200 kpl: 79 €

100 kpl: 49 €
200 kpl: 79 €

25 kpl: 89 €
50 kpl: 119 €

Tilauslomakkeet kaikille mainostuotteille löydät kotisivuiltamme.

Kommenttia

  • Käyttäisin voittamani kirjanmerkit lasten leirikoulun rahoitusta varten käyttämällä niitä ongintapalkintoina (lisäksi mukana palkintona vaikkapa karkkipatukka). Näin saisin samalla markkinoitua kirjaani sen kohderyhmälle.

  • Mihin käyttäisin kirjanmerkkejä? – jakaisin niitä kirjani julkkareissa, jotta kirjan nimi jäisi mieleen.

  • Kirjanmerkit sopisivat hyvin jaettavaksi kirjojen kuvista pidettävään taidenäyttelyyn. Itse järjestelen tällaista näyttelyä kirjojeni piirroksista ja maalauksista.

  • Hei!
    Ihan mielenkiintoinen tapa hoitaa lähimarkkinointia pienissä porukoissa. Mutta hintaa pitäisi saada alaspäin, sillä omakustannekirjailijan täytyy aika monta lisäkirjaa myydä, jotta saa painokulut ym vaivat katettua. Mutta eihän näillä luullakkaan rikastuttavan!
    Terv timo honkala

  • Kiertäessä kirjakauppoja,kirjastoja,kirjatapahtumia yms.jättäisin aina oman käyntikorttini. Sosiaalisessa mediassa jakaisin kirja-arvontojen yhteydessä sekä käyttäisin myös sivustojeni kuvissa. Muutaman voisin kiinittää kauppojen ilmoitustauluille, ”unohtaa” baaritiskille, bussin penkille jne 😉

  • Veisin kirjanmerkkejä kirjamyymälöihin, joihin toimitan itse kirjojakin myyntiin. Kirjastoihin tarjoaisin myös sekä perhekerhoihin ja lastentapahtumiin.

  • Jokainen kohtaaminen, jossa voi puhua kirjoista ja kirjoittamisesta on arvokas aikana, jolloin pelipelaamiseen käytetään enemmän aikaa kuin tekstien lukemiseen. Visuaalinen ärsyke, kirjanmerkki ja kortti, myös e-muodossa voisi sysätä lukemaan.

  • Jakaisin kirjanmerkkejä kirjani aiheeseen sopiville kohderyhmille erilaisissa tapahtumissa. Kirjastot, sukujuhlat, pitäjäpäivät ja vastaavat ovat otollisia paikkoja ja tilaisuuksia.

  • Artikkelissa kerrottiin selkeästi, kuinka omaa kirjaa voi markkinoida ja mitä eri tuotteet maksavat. Itse käyttäisin julisteita mieheni, Roxu Janssonin taidenäyttelyssä, jossa myytäisiin tauluja, jotka ovat olleet kirjamme kuvituksessa. Kirjaa tullaan myymään tilaisuudessa. Postikortteja käyttäisin kutsukortteina tilaisuuteen. Kirjanmerkin antaisin kirjan ostajalle, muistoksi tapahtumasta.
    Julisteita veisin kirjakauppoihin, joissa kirjamme on myynnissä. Tämä edistäisi kirjan myyntiä, koska toisi sen esille, paremmin, kuin jos kirja olisi ainoastaan hyllyssä.

Vastaa

*Pakolliset kentät